Assalamualaikum...sori sangat sebab dah lama xupdate aku nyer blog usang nih...huhuuu..banyak kejer...sibuk..hihiihiii...ari nih aku nak cerita sedey lor...=(..aku ada seorang biras yang aku panggil kak long..dia memang happening giler arh..peramah,periang,manja,dan yang paling penting dia suka sangat senyum..sejuk jer ati aku bila tgk muka kak long..tp dalam keriangan tu sapa tahu yang kak long ada penyakit penat...kak long selamat diijabkabulkan dengan abg ipar aku xsilap aku thun 2009..buat kenduri kecil kecilan jer sebab modal kurang...tapi tetap meriah..masa ari kenduri tu pengantin pakai baju biru...ermmmm...kak long cantik sangat bila di mekap...sekali tgk cam anak mamak jer...heheeheee..alhamdulillah semuanya dah selamat..setiap kali aku berjumpa dengan kak long dia kerap sgt kurang sihat sampai ler doktor sah yang dia mengandung..time mengandung tu kak long alah memang truk giler...cepat masa berlalu...tup tup aku dapat tahu kak long dah pon bersalin secara pembedahan..dapat anak lelaki.comey sangat..anak tu diberi nama yang panjang dan indah iaitu MUHAMMAD ISKANDAR ZULKARNAIN B. OSMAN.seminggu lepas kak long bersalin tuh aku g ar melawat dia kat umah..tenang jer ati aku tgk kak long dan abg ipar aku tu.dengan kediran cahayamata sulong tu maka bertambah2 bahgia lg ler umahtangga mereka...

Tanggal 31 March 2010 disaat orang tengah sibuk nk sambut hari merdeka dan diserikan lagi dengan kehadiran bulan puasa aku dikejutkan dengan 1 berita yang betul aku sendiri x boleh terima..kak long tinggalkan kami semua buat selama-lamanya..malaikat maut datang menjemput disaat anak masih belum mengenali siapa ibu yang melahirkannya..ya allah sedihnya..napa begitu cepat dia pergi..penyakit penat kak long adalah punca kematiaan nya...masa pagi ari kejadian arwah kak long ada menyuarakan yang susu badan dia kurang.sambil menyusu anak kesayangan dia menangis sebab susu xkeluar..abg ipar aku pon g ar bli susu tin...lepas selesai anak dia minum apa suma tiba2 jer dia sesak nafas..abg ipar aku angkat dia..dia siap mintak ampun kat semua yang ada dekat situ...bila masuk jer dalam kereta arwah menghembuskan nafas nya yang terakhir...ya allah...sekelip mata jer dia dah xada...apa boleh buat..terima seadanya...walaupon arwah kak long dah xada alhamdulillah anak dia dibesarkan dengan sempurna..kini dah 8bulan usia anak arwah..maknanya dah 8bulan juga ler kak long tinggalkan kami..=(

Kak Long...dirimu selalu kami rindui..semoga roh mu tenang disana dan ditempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman...
...AL-FATIHAH...


 nie ler pic arwah KAK LONG..=(


hanya tinggal kenangan..i miss u sooo much =(







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@NIEZAMATNOR/RESTORAN MACAM MACAM RASA/Alor Star,Kedah