FIBROID & CYST


Assalamualaikum...ermmmm...ari ni aku nk cta sket tentang CYST yang aku alami sekarang nih...semalam aku g kmc sbb xtahan sgt dah ngan kesakitan yg ada...mcm biasalah first sekali doktor akan scan terlebih dahulu...kbanyakkan org kta kalu CYST tu mmbesar sehingga ke 5cm kiranya CYST tu dah ke tahap kritikal...huhhhh!!!tidak!!!!semalam doktor scan CYST aku dah sebesar 4.95cm...YA ALLAH sedihnya...doktor bg masa kat aku seminggu jer lg...seandainya period aku xmy jga jawabnya aku kna lah mnjalani PEMBEDAHAN...ap2 pon mgu depan adalah hari penentu...sedihnya!!!ap2 pon aku ttp kna kuat kan semangat aku nih..ari ni aku nk cita kat kawan2 ap itu CYST dan tanda2 terjadinya CYST..
|
|
|
|
|
|
|
|
V
Banyak kes fibriod dan cyst sukar memperoleh cahayamata.ini kerana penyakit ini mengganggu pengeluaran telur yang subur kerana dia terjadi diruang rahim dan ovari kawan2...
TAHUKAH KAWAN2?
CCyst mahupun fibroid tidak hilang sendiri.saiznya hanya akan mngecil apabila anda monopose..

TANDA2 KEHADIRAN CYST
Kebiasaan cyst dijumpai secara kebetulan.contohnya kawan2 sedang menjalani pemeriksaan sbb tujuan lain.sebenarnya tiada tanda dirasai.walaubagaimanapon kenal pasti masalah dibawah...
|
|
|
|
|
|
|
|
V
*Gangguan pada pusingan haid seperti datang lambat atau tidak datang haid pada tarikh yg sepatutnya.
*Haid tidak teratur seperti diluar waktu haid atau ia datang sedikit tetapi berpanjangan.
*Mandul,krg subur atau berulang kali alami keguguran.
*Sakit sengugut
*Sakit ketika bersetubuh
*Perut membesar tanpa hamil.
*Gangguan air besar @ air kecil

PERINGATAN!!
Dalam kes kanser ovari peringkat lambat anda akan hilang selesa makan,susut berat badan,perut kembung,sakit pinggang dan letih lesu..

PESANAN AKU UAT KAWAN2 TERSAYANG
-kwan2 klu korang ada tanda2 di ats,cpt ler g uat pemeriksaan okeyh...jgn biar cyst membesar..-AMIN..






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@NIEZAMATNOR/RESTORAN MACAM MACAM RASA/Alor Star,Kedah