ALIFF SHALIHIN B. SULAIMAN - DALAM KENANGAN

Assalamualaikum...wahai kengkawan sekalian...semalam aku kehilangan lagi insan yang aku dah anggap macam adik aku sendiri...Aliff Shalihin B.Sulaiman yang telah kembali rahmatullah jam 2 ptg kerana kemalangan jalan raya dekat Jalan Kancut...sungguh x ku duga malam kelmarin adalah malam terakhir aku bersamanya...kami hepi sangat..senyuman arwah masih segar dalam ingatan...suara arwah masih kedengaran di telinga aku...napa lah begitu cepat kau pergi dik..perkenalan yang singkat ni sebenarnya telah mengeratkan lagi perhubungan kita sesama saudara islam..patutlah sejak akhir2 ni adik aliff begitu mesra dengan aku...sedangkan sebelum ni arwah xpon macam tu...rupa2nya arwah akan meninggalkan kami uat selama lamanya...adik dirimu akan kak nieza rindui uat selama lamanya...

Tepat jam 3 ptg aku dikejutkan dengan 1 berita yang benar2 menyentap naluri ati aku...harapn aku semoga adik aliff dalam keadaan baik...tp semua itu salah sama sekali...adik aliff menghembus nafasnya yang terakhir di tempat kejadian...sedih sangat...niat adik aliff untuk ke pekan bagi menukarkan bateri jam adiknya berakhir dengan trajedi yang meragut nyawa nya sendiri..adik aliff seorang yang baik hati...selama aku mengenalinya apa yang aku lihat arwah xpernah tinggal solat...dia juga menghormati orang yang lebih tua darinya...mungkin sebab itulah allah lebih menyayangikan...yang pergi tetap pergi...bagi yang hidup terpaksalah teruskan kehidupan ni...akan aku sedekah al-fatihah untuk arwah adik aliff setip kali selesai solat aku...adik...kak sayang adik...kak doakan arwah adik ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman dan kak akn doakan mudah mudahan allah mengampuni semua dosa2 adik...kami semua rindu adik aliff...AL-FATIHAH...



 Arwah bersama kawan baiknya...





ALIFF...KAK RINDU ALIFF...=(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@NIEZAMATNOR/RESTORAN MACAM MACAM RASA/Alor Star,Kedah