OPERATION-EMERGENCY-OVARIAN CYST??


Maaf yer kengkawan sbb da 2 ari aku xupdate aku nya blog...ari rabu bru nih aku g kmc..perut aku sakit sgt...mcm biasa ler doktor scan nk tgk kebesaran cyst tu...ya allah cepatnya dia mmbesar...da 5.07 cm da...ramai org kata kalau 5cm keatas mmg tahap kritikal...anytime jer cyst akan pecah...seandainya cyst pecah bermakna aku xkan boleh mengandung lg...kerana bila cyst pecah secara tidak langsung ovari aku pun kna buang...syukur alhamdulillah doktor buat keputusan untuk uat pembedahan secara kecemasan...doktor cadang nk buat petang rabu tu jga...memandangkan sebelum g kmc aku da makan nasi makanya pembedahan terpaksa ditangguh keesokan hari iaitu hari khamis...aku balik dulu ler...keesokannya aku kna datang jam 9 pagi...aku diarah berpuasa start jam 12 tgh mlm...


KHAMIS 9 PAGI


Khamis 10 Mac 2011 jam 8.45 pagi...aku  dan my hubby gerak g kmc..sampai jer kat sana  first sekali aku g jumpa kak su iaitu pembantu doktor kamar..kak su bg aku 1 borang.aku bawak ler borang tu g makmal...aduh...amek darah lg..selesai amek darah aku g kt kaunter pendaftaran untuk amek bilik dan bayar duet deposit...mak aiiiii...lepa mnta deposit sampai RM3000.00...aduh...hubby wak duet RM1000.00 jer..nasib baik ler lepa tima...selesai suma aku dibawa ke bilik..num aku untuk kali ni ialah 418 tgkat 4 katil number 3...tepat jam 12 tgh hari aku diarahkan tukar baju dan buang suma eksosari yg aku pakai...13.20 tgh hari aku pon ditolak masuk bilik bedah...ya allah sayunya hati aku..sebelum masuk bilik bedah aku sempat salam dgn hubby dan anak aku tersayang..masa kat dalam bilik tu aku seorg diri tnpa ada ahli keluarga yang lain..macam3 perasaan mengganggu aku...syukur alhmadulillah dgn semangat yg kuat aku dapat tanganinya...bla doktor kamar datang dia mmberi aku kata semangat..rasa diri ini semakin kuat...aku diberi ubat bius...xsampai 5 minit aku pun hanyuttttttt.....
|
|
|
|
|
|
|
V


12.30 tgh hari


|
|
|
|
|
|
|
V


1 tgh hari


|
|
|
|
|
|
|
V


1.30 ptg


|
|
|
|
|
|
|
V


2.00 ptg

Selesai sudah pembedahan...perut aku bukan ditebuk tapi dibelah kerana cyst pecah semasa proses pembuangan..isi diambil untuk menampung kilang telur yang terkoyak dan kilang telur dijahit semula...aku sedar semasa ditolak keluar ttp aku xleh nk uat pa per coz kesan ubat bius masih terasa..sejuk..pening...suma ada..aku xleh tdo ataih bantal...ermmmm berbantalkan lengan jer lah..tdo jap paih tu aku terjaga n muntah...ya allah pahitnya mulut..aku xleh makan xleh minum..sampai ler pukul 12 tgh malam bru aku dibenarkan minum...da 24 jam aku xjamah makanan..nasib ler nes tmbah air utk badan aku...bukan takat tambah air jer tp kencing pon ikut tiub...hahahahaaaa...malu aih...tp main ngan sakit ni xleh kata per lah...Jumaat...11 Mac 2011 jam 5.45 pg nes my utk tanggalkan tiub kencing dan buang jarum air pada tangan..aku da boleh makan!!!hureyyyyyyyyyy!!!!aku makan roti cicah milo jer...10pagi doktor my melawat aku...Syukur alhamdulillah aku da dibenat pulang!!!aku da sihat...bes nya!!!!selesai hubby uat pembayaran suma...1tgh hari aku da balik uma...


PENGHARGAAN..


First sekali aku nk ucapkan ribuan terima kasih kat my hubby sebab da kuar bnyak duit untuk aku...jasa hubby xdapat aku balas..pengorbanan dia mnjaga aku...segala-galanya xterbalas...i luv u soo much muah3!!!


Second ucapan terima kasih aku pada semua yang sudi luangkan masa my melawat aku kt kmc..tma kasih byk2.walau pn agak ramai yang datang melawat..utk kali ne aku nk sebut nama2 mereka....antaranya ialah :


*suami tercinta
*mak ayah tersayang
*abg cik
*abg lan & kak dena
*ARWAH ADIK ALIFF
*syahir
*ct
*cik nah
*adik
*kak ani dan femli
*abg tan dan femli
*paklong ramli
*kak ayu
*kak cik
*akmal
*mak & ayah mertua
*adik2 ipar
*makteh & femli


pada yang aku xsebut jgan terasa hati nah...mgkin aku x ingat kot...apa2 pon SYUKUR ALHAMDULILLAH aku dah semakin pulih..terima kasih jga pada maktih dan mira yang kerap bagi aku kata2 semangat...tima kasih sekali lg uat semua rakan FACEBOOK yg turut bg aku kata semangat dan doakan keselamatan aku...AMIN...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@NIEZAMATNOR/RESTORAN MACAM MACAM RASA/Alor Star,Kedah